Tagi:
aktualizacja opłaty rocznej analiza danych cechy rynkowe nieruchomości komercyjnych ceny transakcyjne drogi geokodowanie Gliwice grunty istotność Kraków kształt lokale użytkowe Lublin mapa cen mapa cenności mapa cenowa mapa wartości nieruchomości model wartości nieruchomości handlowe nieruchomości komercyjne nieruchomości lokalowe nieruchomości niezabudowane operat szacunkowy opłata adiacencka opłata adiacencka z tytułu podziału pałace i dwory podział nieruchomości Poznań Pruszcz Gdański region warszawski region śląski rozkład cen jednostkowych rzeczoznawca majątkowy stacje benzynowe Toruń trend trend zmiany cen użytkowanie wieczyste walory estetyczne Warszawa wizualizacja danych województwo śląskie Wrocław wycena gruntów wycena nieruchomościIstotność wpływu parametrów koncentracji przestrzennej i demograficznej sieci handlowych na wartość nieruchomości handlowych
Potwierdza się istotność wpływu parametrów koncentracji przestrzennej i demograficznej sieci handlowych na wartość nieruchomości handlowych
Potwierdza się, że badania dotyczące przestrzennej i demograficznej dystrybucji sieci sklepów w Polsce na szczeblu powiatów okazują się pracą wykonaną nie na marne i że są przydatne dla określenia parametrów lokalizacji przy wycenie wartości nieruchomości handlowych.
W trakcie wstępnego estymowania ogólnopolskiego modelu V2 dla nieruchomości handlowych:
– koncentracja przestrzenna (liczba marketów na 100 km2) okazała się być stymulantą – cechą lokalizacji zwiększającą wartość nieruchomości handlowych a
– koncentracja demograficzna (liczba marketów na 10.000 mieszkańców) destymulantą – zmniejszającą wartość nieruchomości handlowych.
Potwierdza się też wpływ nasilenia ruchu turystycznego (liczba noclegów udzielonych na 10.000 mieszkańców) na wartość nieruchomości handlowych jako stymulanta.
Nie wyklucza to, oczywiście, możliwego wpływu na wartość nieruchomości także innych parametrów marketingowych, demograficznych, socjologicznych i ekonomicznych rynku lokalizacji.