• Menu
  • Odbiorcy wycen
      • Specjalna Oferta dla Samorządów
      • Syndycy i likwidatorzy
      • Biegli rewidenci, firmy audytorskie i firmy notowane na giełdzie
      • Komornicy
      • Przedsiębiorstwa przesyłowe
      • Prawnicy
      • Przedsiębiorcy
      • Banki uniwersalne
      • Firmy ubezpieczeniowe
      • Windykatorzy
      • Dla pośredników kredytowych
  • Zagadnienia wyceny
      • Renta planistyczna
      • Antyrenta planistyczna
      • Opłata adiacencka
      • Aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego
      • Wywłaszczenia i zamiany
      • Drogi publiczne
      • Wycena dla celów hipotecznych
      • Służebność przesyłu i inne służebności
  • Nowoczesna wycena nieruchomości |Analizy i Badania Rynku |Rzeczoznawca Majątkowy

    Wypełnij formularz a my skontaktujemy się z Tobą lub zadzwoń na infolinię 667-050-050

    Zamów wycenę


    • Menu
      • O nas
      • Nasze doświadczenie
      • Sposób wyceny
      • Badania rynku nieruchomości
      • Wydarzenia
      • Cennik wyceny nieruchomości
      • Kontakt

    Tagi:

    aktualizacja opłaty rocznej analiza danych cechy rynkowe nieruchomości komercyjnych ceny transakcyjne drogi geokodowanie Gliwice grunty istotność Kraków kształt lokale użytkowe Lublin mapa cen mapa cenności mapa cenowa mapa wartości nieruchomości model wartości nieruchomości handlowe nieruchomości komercyjne nieruchomości lokalowe nieruchomości niezabudowane operat szacunkowy opłata adiacencka opłata adiacencka z tytułu podziału pałace i dwory podział nieruchomości Poznań Pruszcz Gdański region warszawski region śląski rozkład cen jednostkowych rzeczoznawca majątkowy stacje benzynowe Toruń trend trend zmiany cen użytkowanie wieczyste walory estetyczne Warszawa wizualizacja danych województwo śląskie Wrocław wycena gruntów wycena nieruchomości

    Ostatnie wpisy

    • Oznaczenia na mapie ewidencyjnej – co oznaczają?

    • Wycena nieruchomości stanowiących całość gospodarczą w postępowaniu egzekucyjnym

    • Tajniki ekosystemu wycena.com.pl

    • Analiza wartości nieruchomości publicznej na potrzeby optymalizacji przychodu ze sprzedaży

    • Manuale do arkuszy specjalistycznych REX

    Wyceny dla

    • Specjalna Oferta dla Samorządów
    • Syndycy i likwidatorzy
    • Biegli rewidenci, firmy audytorskie i firmy notowane na giełdzie
    • Komornicy
    • Przedsiębiorstwa przesyłowe
    • Prawnicy
    • Przedsiębiorcy
    • Banki uniwersalne
    • Firmy ubezpieczeniowe
    • Windykatorzy
    • Dla pośredników kredytowych

    Zagadnienia wyceny

    • Renta planistyczna
    • Antyrenta planistyczna
    • Opłata adiacencka
    • Aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego
    • Wywłaszczenia i zamiany
    • Drogi publiczne
    • Wycena dla celów hipotecznych
    • Służebność przesyłu i inne służebności
    Kategoria: Badania rynku nieruchomości

    Koncentracja przestrzenna sieci sklepowej w Polsce

    Tomasz Kotrasiński
    Tomasz Kotrasiński / 15 lipca 2014
    Tweet

    W ramach tworzenia w realexperts.pl wersji V2 ogólnopolskiego modelu wartości nieruchomości handlowych zajęto się także m.in. kwestią rozmieszczenia geograficznego sieci sklepów handlowych na obszarze kraju. Jest to istotny czynnik wyjaśniający dla określenia parametrów lokalizacji dla nieruchomości handlowych.

    Skoncentrowano się na sieciach handlowych, dla których typowym lub przynajmniej częstym sposobem lokalizacji są odrębne budynki handlowe:  Aldi, Auchan, Avans, Biedronka, Black Red White, Bomi, Bricomarche, Carrefour, Castorama, Decathlon, E. Leclerc, Ikea, Intermarche, Jysk, Kaufland, Leroy Merlin, Lewiatan, Lidl, Makro Cash Carry, Media Expert, Media Markt, Neonet, Netto, Nomi, Obi, PEPCO, Piotr i Paweł, Polo Market, Praktiker, Real, Saturn, Selgros, Sieć 34, Stokrotka, Tesco, Żabka oraz różne galerie handlowe, czyli te, dla których posiadamy notowane transakcje obrotu nieruchomościami. 

    W efekcie uzyskano mapę rozmieszczenia zgeokodownych lokalizacji sklepów sieciowych w Polsce, dla 6144 sklepów, co przedstawia pierwsza z map.

    Zgeokodowana lokalizacja 6144 sklepów sieciowych i galerii handlowych na obszarze Polski

    Analiza rozmieszczenia przestrzennego liczby sklepów na 100 km2 na szczeblu powiatów (co przedstawia druga mapa) wykazuje bardzo wysoki stopień koncentracji geograficznej.

    Koncentracja liczby marketów sieciowych na 100 km2 na szczeblu powiatów

     

    Wskaźnik koncentracji Giniego wynosi 0,784 czyli jest bardzo wysoki i pokazuje regułę 80/10(!) – 10% powierzchni powiatów odpowiada za koncentrację 80% liczby sklepów sieciowych.

    Koncentracja liczby marketów na 100 km2 na szczeblu powiatów.

    Analiza rozmieszczenia przestrzennego z uwzględnieniem liczby mieszkańców (liczba sklepów na 10.000 mieszkańców – trzecia mapa) wykazuje już znacznie mniejszą koncentrację.

    Koncentracja liczby marketów sieciowych na 10.000 mieszkańców na szczeblu powiatów

     

    Wskaźnik koncentracji Giniego wynosi 0,344 czyli jest umiarkowanie wysoki i pokazuje regułę 80/60 – 60% ludności powiatów jest obsługiwane przez 80% liczby sklepów sieciowych.

    Koncentracja liczby marketów sieciowych na 10.000 mieszkańców na szczeblu powiatów

    Widać też wyraźne „przesunięcia” geograficzne koncentracji liczonej na 100 km2 i na 10.000 mieszkańców. Obszary największej koncentracji przestrzennej sklepów wcale nie muszą być obszarami największego nasycenia na 10.000 mieszkańców i na odwrót.

    Przyczyny tego „rozminięcia” są są zapewne różne, i wymagają odrębnego zbadania. Wydaje się, że za przynajmniej część tego zjawiska odpowiada ruch turystyczny, na czwartej mapie zobrazowany liczbą udzielonych noclegów.

    Udzielone noclego w 2010 r. (wg danych GUS)

    Tomasz Kotrasiński, MPAI

    szef Działu Analiz realexperts.pl

    Tweet

    Zamów wycenę przez telefon: 667-050-050

    lub wypełnij formularz

    Informacje o firmie:
    • O nas
    • Nasze doświadczenie
    • Sposób wyceny
    • Badania rynku nieruchomości
    • Wydarzenia
    • Cennik wyceny nieruchomości
    • Kontakt
    Realizujemy wyceny dla:
    • Specjalna Oferta dla Samorządów
    • Syndycy i likwidatorzy
    • Biegli rewidenci, firmy audytorskie i firmy notowane na giełdzie
    • Komornicy
    • Przedsiębiorstwa przesyłowe
    • Prawnicy
    • Przedsiębiorcy
    • Banki uniwersalne
    • Firmy ubezpieczeniowe
    • Windykatorzy
    • Dla pośredników kredytowych
    Zagadnienia wyceny:
    • Renta planistyczna
    • Antyrenta planistyczna
    • Opłata adiacencka
    • Aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego
    • Wywłaszczenia i zamiany
    • Drogi publiczne
    • Wycena dla celów hipotecznych
    • Służebność przesyłu i inne służebności
    Kontakt
    Google+