powrót do:
Opłata adiacenckaStanowisko prezesa UZP w sprawie sporządzania opinii w postępowaniach administracyjnych
Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego w lutym 2014 r. skierowała pisemne zapytanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zapytanie dotyczyło problemu obowiązywania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w sprawach związanych z wyłanianiem rzeczoznawców majątkowych, którzy w postępowaniach administracyjnych sporządzają opinie o wartości nieruchomości. Pytanie takie zrodziło się na skutek wątpliwości, jakie wynikały z analizy przepisu art. 2 pkt 13 ustawy Pzp i art. 84 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego. Czyli: czy do takich sytuacji stosuje się ustawę Pzp, czy raczej zgodnie z art. 84 § 1 kpa należy wydać postanowienie o powołaniu biegłego.
Pismem z dnia 11 września 2014 r. Urząd Zamówień Publicznych udzielił odpowiedzi, z której wynika, że ustawa Pzp nie znajduje zastosowania w przypadku powołania biegłego w osobie rzeczoznawcy majątkowego zobowiązanego do sporządzenia operatu szacunkowego nieruchomości, będącego dowodem w postępowaniu administracyjnym. Za nieuzasadnione uznać należy organizowanie postępowań o zamówienie publiczne w celu wyłonienia wykonawcy operatów szacunkowych w postępowaniach, w których biegli rzeczoznawcy są powoływani zgodnie z art. 84 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego.
Stanowisko prezesa UZP w sprawie sporządzania opinii w postępowaniach administracyjnych
- Istota opłaty adiacenckiej
- Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości
- Opłata adiacencka z tytułu budowy urządzeń infrastrukutry technicznej
- Uwarunkowania prawne zastosowania operatu szacunkowego zamówionego w wycena.com.pl na zamówienie właściciela nieruchomości.
powrót do:
Opłata adiacencka